Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • Deutsch
  • English

Obsah

Leden a únor 2022 patřil vzdělávacímu bloku "Lidské tělo".

Děti získaly základní zdravotní a hygienické dovednosti. Navštívila nás také pracovnice Domu dětí z KT se svým interaktivním  programem "První pomoci". To jsem bohužel nevyfotila.

Paní M. Montessori řekla: "Co neprošlo smysly nemůže být v mysli."

Proto jsme se v rámci projektu  zaměřili též na rozvoj této oblasti.......ne že bychom to jinak nedělali, ale tento týden se děti naučily jednotlivé smysly pojmenovat, přiřadit k orgánům, třídit předměty podle toho, kterým smyslem je především vnímáme (Např. zvon - sluchem - orgán ucho; obraz - zrak - oko....atd.).

Také jsme naše smysly zkoušely využívat v různých hrách. Vyzkoušeli jsme si také vyloučit zrak ze hry a na chvílku "oslepnout". Děti tak pocítily na vlastní kůži, že být nevidomým činí člověka zranitelným a handicapovaným. A tak se učily pomoci náhle osleplému kamarádovi ve dvojici udělat zodpovědného průvodce a provést ho překážkovou dráhou. No, byla to někdy velká zkouška vzájemné důvěry :-). Podívejte se na foto níže a posuďte sami.

Stránka

  • 1

Kdo to stojí přede mnou?

Kdo to stojí přede mnou?

Když nevidim, tak ho ohmatám

Když nevidim, tak ho ohmatám

Chyták! Myslíte, že mě poznal?

Chyták! Myslíte, že mě poznal?

Písnička "Hlava, ramena, kolena, palce"....a znova a rychleji.

Písnička "Hlava, ramena, kolena, palce"....a znova a rychleji.

Chodit po slepu je těžké.

Chodit po slepu je těžké.

........ale kamarád pomůže

........ale kamarád pomůže

Opatrně! Nespadni!

Opatrně! Nespadni!

Svému průvodci důvěřuji.

Svému průvodci důvěřuji.


Stránka

  • 1